איך בוחרים את הרכב הראשון?

רכב

איך בוחרים את הרכב הראשון?

רוכשים את הרכב הראשון בחייכם? זה הזמן למספר טיפים מעשיים אשר יסייעו גם לכם לבחור את הרכב הראשון והנכון.

רכישת רכב ראשון היא ללא ספק אירוע מרגש ומשמח בחיים של כל אחד ואחת מאיתנו, ואין זה משנה אם הרכב נרכש על ידי נהג צעיר שזה עתה קיבל לידיו את רישיון הנהיגה או על ידי נהג ותיק שעד היום לא החזיק ברשותו רכב. כך או אחרת, רכישת הרכב הראשון משחררת אתכם מהתלות בתחבורה ציבורית ובהשאלת רכב מבני משפחה וחברים. יחד עם זאת, בחירת הרכב הראשון אותו אתם רוכשים, חייבת להיעשות בהתאם לצרכי הנסיעה שלכם ובהתאם למסגרת התקציב העומדת לרשותכם. על מנת לסייע גם לכם לרכוש את הרכב הראשון הנכון ביותר עבורכם, ריכזנו עבורכם מספר טיפים מעשיים בדרך לכביש.

  1. הגדירו את מסגרת תקציב הרכיבה העומד לרשותכם –  הפרמטר המרכזי ביותר ברכישת רכב תלוי במידה רבה בתקציב העומד לרשותכם, ולכן, מומלץ להגדיר מראש את מסגרת התקציב שברשותכם ובהתאם לכך להחליט האם אתם הולכים על רכב חדש מהניילונים או על רכב יד שניה. בנוסף, הגדרת מסגרת התקציב תאפשר לכם לבחון חלופות שונות לרכישת רכב באמצעות ליסינג פרטי ולהגדיר את שנתון הרכב המועדף עליכם על פי מחירון. שימו לב – בשקלול התקציב של רכישת הרכב, יש להתייחס גם להוצאות שוטפות נלוות, לרבות, עלויות ביטוח הרכב, הוצאות דלק, הוצאות תיקונים במידת הצורך וכדומה.
  2. הגדירו את מטרות השימוש ברכב – רכישת רכב ראשון בדומה לרכישת כל רכב אחר בעתיד, חייבת להיעשות בהתאם למטרות השימוש שלכם ברכב, ולכן, קיימת חשיבות רבה להגדרת מטרות השימוש ברכב בהתאם למספר היבטים מרכזיים כגון: מספר הנוסעים ברכב, מרחק הנסיעות היומי הממוצע הצפוי, תדירות השימוש ברכב במהלך היומיום, גודל תא המטען הרצוי לכם, רמת האבזור הנחוצה לכם  וכדומה. היבטים אלו ונוספים יסייעו לכם לקבל החלטות בכל הנוגע לסוג וגודל הרכב.
  3. קבלו המלצות מחברים ובני משפחה – כאשר אתם מתחילים לחפש עבורכם את הרכב הראשון, אנו ממליצים לכם להיוועץ עם כמה שיותר בעלי רכבים וותיקים בכל הנוגע לשביעות רצונם מהרכב שבבעלותם. היוועצות רחבה עם כמה שיותר אנשים, תאפשר לכם להכיר את היתרונות והחסרונות של סוגי הרכבים השונים ותאפשר לכם לגבש החלטה בנוגע לסוג ודגם הרכב המותאם ביותר לצרכי הנסיעה היומיומיים שלכם.
  4. אל תוותרו על בדיקה לפני קנייה במידה ואתם רוכשים רכב יד שנייה– בדיקת רכב לפני קנייה הוא שירות בדיקה מקצועי המיושם במכוני רישוי והשונים ברחבי הארץ. שירות זה נועד לאתר ליקויים ובעיות שונות בכלי הרכב אותו אתם מעוניינים לרכוש, כאשר עלות הבדיקה היא ברוב המקרים על הצד הרוכש. את הבדיקה מומלץ לקיים בכל אותם מקרים בהם אתם רוכשים רכב יד שנייה ולאחר שגיבשתם החלטה בנוגע לרכב אותו אתם מעוניינים לרכוש. בסיום הבדיקה תקבלו לידיכם דו"ח מפורט על כל מרכיבי הרכב ובמידה והרכב תקין ולא קיימים בו ליקויים חריגים שעלות תיקונם גבוהה ואינה מצדיקה את הרכישה, תוכלו להתקדם בתהליך הרכישה אל מול המוכר בראש שקט ובטוח.

סעו בזהירות ובבטחה לכל מקום…