למה כדאי לשדרג לרכב חדש בכדי לחסוך בהוצאות הדלק

רכב חדש

למה כדאי לשדרג לרכב חדש בכדי לחסוך בהוצאות הדלק

תעשיית הרכב המודרנית משלבת בתוכה מגוון רחב של מערכות טכנולוגיות המיועדות בין היתר למטרות חיסכון בדלק ופליטת מזהמים. מערכות אלו מצויות בכל סוגי ודגמי הרכבים החדשים והן מובילות לחיסכון משמעותי בהוצאות הדלק השוטפות.

בין יתר המערכות המיועדות לצורך כך ברכבים החדשים, תוכלו למצוא מערכות דימום אוטומטית שלמעשה מדוממת את המנוע כאשר הרכב במצב נייח, לרבות, בזמן עצירה בצד, פקקים, עמידה ברמזורים וכדומה, ובאופן זה, צריכת הדלק בכל נסיעה פוחתת באופן משמעותי. בנוסף, חשוב לציין את העובדה שיצרניות הרכב השונות משקיעות משאבים רבים לצרכי פיתוח מערכות כלי רכב שנועדו אף הן לסייע בחיסכון בצריכת הדלק, והדבר בא לידי ביטוי בתכנון אווירודינמי מתקדם, מערכות מתלים משופרות, צמיגים משופרים וכדומה. כל אלו ועוד הופכים את הרכבים החדשים העולים על הכביש לרכבים מומלצים לכל אילו מביניכם המעוניינים לחסוך בהוצאות הדלק וליהנות ממגוון רחב של יתרונות נוספים הקשורים לחוויית הנהיגה והתחזוקה של כלי רכב חדש.

רכבים היברידיים

רכישה של רכב היברידי חדש תאפשר גם לכם לחסוך מאות שקלים מדי חודש בהוצאות הדלק, וזאת לנוכח העבודה שרכבים אלו פועלים באמצעות שני מקורות הנעה המשלבים בין מנוע בעירה (בנזין או דיזל) לצד מנוע חשמלי אשר אינו צורך דלק בכלל. ברכבים אלו מותקן מחשב ייעודי שכל תפקידו הוא לשלב בין שני מקורות ההנעה, כאשר אופי הפעולה והשילוב בין שני סוגי המנועים מיושם מצד אחד לצרכי ניצול מיטבי של המנועים ומצד שני לצרכי חיסכון מרבי בדלק.

רכבים ישנים יותר, בלאי גדול יותר המשפיע על צריכת הדלק

ככל שהרכב ישן יותר, כך תדרשו ליותר זמן מוסך וטיפולי רכב, וזאת לנוכח בלאי טבעי של מערכות כלי הרכב. כמו כן, תדרשו להחלפה תדירה של פילטרים שונים העשויים להפריע למערכת הדלק והאוויר ברכב, כאשר חשוב לציין שברכבים ישנים יותר קיים סיכוי סביר לסתימות חוזרות ונשנות במערכת הדלק כתוצאה מתחזוקה לקויה. כל אלו ועוד הופכים את השימוש בכלי רכב ישנים יותר לפחות מומלצים עבור אילו מבינכם המעוניינים לחסוך בהוצאות הדלק השוטפות.

טיפים מעשיים לחיסכון בהוצאות הדלק

אם אין ברשותכם את התקציב לרכישת רכב חדש על מנת לחסוך בהוצאות הדלק, אנו ממליצים לכם לאמץ את הטיפים המעשיים הבאים לחיסכון בהוצאות הדלק:

  • הקפידו על נהיגה מתונה במהירות ממוצעת של 90 קמ"ש
  • הקפידו על טיפולי רכב בזמן ובדקו את מערכת הדלק בכל טיפול
  • הימנעו מנסיעות קצרות כאשר המנוע קר
  • הקפידו לחמם את המנוע למשך מספר דקות לפני כל נסיעה ראשונה במהלך היום
  • הקפידו לבלום בהדרגה את הרכב לפני צמתים ורמזורים
  • בנסיעות ארוכות וממושכות הפעילו את מערכת המיזוג ברכב לסירוגין
  • רוקנו את תא המטען בציוד מיותר והשאירו בו ציוד מינימאלי ביותר
  • בתנאי מזג אוויר נוחים דאגו לפתוח את חלונות הרכב במהלך הנסיעה והימנעו משימוש במערכת המיזוג

זכרו – הרגלי הנהיגה שלכם משפיעים במידה ניכרת על צריכת הדלק, ולכן, אנו ממליצים לכל אחד ואחת מביניכם לאמץ הרגלי נהיגה זהירים ומתונים שמצד אחד יאפשרו לכם לנהוג בבטחה לכל מקום ומצד שני יאפשרו לכם לצרוך פחות דלק בכל נסיעה.