אילו דגשים יש לקחת בחשבון בקניית רכב?

קנייתרכב

אילו דגשים יש לקחת בחשבון בקניית רכב?

מתכננים קניית רכב חדש או יד שנייה? בעמוד שלפניכם תוכלו למצוא רשימה של הדגשים החשובים ביותר אותם יש לקחת בחשבון בקניית רכב.

רכישת רכב, בין אם מדובר ברכב חדש מהניילונים או רכב יד שניה, מחייבת אתכם לבחון בראש ובראשונה את מסגרת התקציב העומדת לרשותכם, וזאת על מנת לבחור את הרכב החדיש והמשוכלל ביותר עבורכם. בשלב זה, חשוב לציין שכיום עומדות לרשותכם מגוון רחב של עסקאות מימון לטובת רכישת רכבים חדשים או משומשים, כאשר חברות הליסינג השונות הפועלות בישראל מאפשרות לכם ליהנות  ממסלולי מימון אטרקטיביים בריבית נמוכה (בדרך כלל) מזו המוצעת לכם במערכת הבנקאית לצורך רכישת רכבים.

לאחר שהגדרתם את מסגרת התקציב העומדת לרשותכם, מומלץ לבחון את כל האפשרויות העומדות לרשותכם בשוק הרכב הישראלי, כאשר בחירת סוג ודגם הרכב מומלץ וחשוב שתעשה בהתאם לכל אחד מהדגשים הבאים:

  • למי הרכב מיועד? האם הרכב מיועד לזוגות צעירים, רווקים/ות, משפחות צעירות או לצרכים מסחריים.
  • מה הן מטרות השימוש ברכב? נסיעות בינעירונית ממושכות, נסיעות עירוניות קצרות, רכב שני למשפחה וכדומה.
  • גודל תא הנוסעים הנדרש בהתאם למספר הנוסעים הממוצע ברכב
  • גודל תא המטען בהתאם למטרות הנסיעה הנדרשות לכם
  • צריכת הדלק של הרכב – במידה ואתם לא רוכשים רכב חשמלי או רכב היברידי, חשוב לבדוק את נתוני צריכת הדלק של הרכב בהתאם להיקף הנסיעות הרצוי לכם
  • עלויות תחזוקה שוטפות בהתאם לסוג ודגם הרכב – כאשר אתם מתעניינים ברכישת רכב חדש או משומש מסוג ודגם כזה או אחר, חשוב לברר את נושא עלויות התחזוקה השוטפות של הרכב בהתאם לעלויות הטיפולים הנדרשים על פי הוראות היצרן
  • הביקושים לסוג ודגם הרכב בשוק הרכבים מיד שנייה – כאשר אתם רוכשים רכב חדש או משומש חשוב לבדוק את הביקושים לגביו וזאת על מנת שתוכלו למכור את הרכב בעתיד לבוא מבלי לאבד הרבה כסף מערכו בהתאם למחירי המחירון

שימו לב- במידה ואתם רוכשים רכב יד שנייה מאדם פרטי ו/או מחברת ליסינג או השכרה, חשוב לקחת את הרכב למכון בדיקה לפני השלמת העסקה ובהתאם לממצאי הבדיקה לשקול את כדאיות הרכישה ו/או לנהל משא ומתן מול המוכר בכל הנוגע לשווי הנדרש של העסקה.

רכב חדש בליסינג

אחת מהאפשרויות העומדות לרשותכם בכל הנוגע לרכישת רכבים היא באמצעות מסלולי ליסינג המיועדים לקהל הפרטי. מסלולים אלו ידועים בשם ליסינג פרטי (או מימוני) במסגרתם אתם יכולים לרכוש גם רכבים חדשים לחלוטין עם 0 קילומטרים. כיום, רוב חברות הליסינג הגדולות מאפשרות לכם לרכוש רכבים חדשים עם 0 קילומטרים בהנחה משמעותית בהשוואה לרכישת אותו סוג ודגם רכב ישירות מהיבואן, וזאת לנוכח הקנייה הגדול של חברות הליסינג בשוק הרכב בישראל. יחד עם זאת, חשוב לציין שברכישת רכב חדש עם 0 קילומטרים מחברות הליסינג השונות, אתם למעשה "מאבדים" יד, ובמקום להיות הבעלים יד ראשונה של הרכב אתם הופכים להיות הבעלים יד שניה וכאשר תרצו למכור את הרכב בעתיד הרוכשים יהיו הבעלים יד שלישית של הרכב. אף על פי כן, מדובר בעסקת רכישה משתלמת במידה ואתם מעוניינים לרכוש רכב חדש מהניילונים.