מגמות טכנולוגיות בתעשיית הרכב

חדשנות וטכנולוגיה רכב ותחברוה

מגמות טכנולוגיות בתעשיית הרכב

תעשיית הרכב העולמית היא אחת מהתעשיות הגדולות והחשובות ביותר בעידן המודרני בו אנו חיים, וככזאת, היא משכללת את עצמה משנה לשנה ומאפשרת לכל אחד ואחת מהנהגים שבינינו, ליהנות ממגוון רחב של פיתוחים טכנולוגיים ושכלולים ההופכים את חוויית הנהיגה לנוחה יותר ובטוחה הרבה יותר. בעמוד שלפניכם, החלטנו להתמקד במגמות הטכנולוגיות הצפויות לנו בשנים הקרובות בתעשיית הרכב העולמית.

רכבים חשמליים

נכון להיום, כמעט כל יצרניות הרכב המובילות בתעשיית הרכב העולמית, מייצרות דגמים חשמליים, כאשר לצד המותגים המובילים בתעשיית הרכב העולמית, תוכלו למצוא כיום יותר ויותר חברות ייצור שהחלו את דרכן במהלך השנים האחרונות כיצרניות של רכבים חשמליים בלבד, וביניהן, חברת טסלה. המעבר לרכבים חשמליים בכל רחבי העולם מהווה כיום חלק בלתי נפרד מהאבולוציה של תעשיית הרכב שהחלה את דרכה לפני יותר ממאה שנה באמצעות מנועי קיטור. על פי הערכות מקצועיות, כבר בשנת 2023, כ-7% מכלל הרכבים שינועו על הכבישים ברחבי העולם יהיו רכבים חשמליים, כאשר הצפי לשנים הקרובות הוא נתח שוק של קרוב ל-50% ויותר.

רכבים אוטונומיים

רכב אוטונומי הוא למעשה רכב בנהיגה עצמית ללא כל מעורבות מצד נוסעי כלי הרכב, כאשר השיח על רכבים אוטונומיים מלווה את האנושות כבר עשרות שנים, אך רק במהלך העשור האחרון חלה פריצת דרך משמעותית בנושא. במהלך השנים האחרונות כבר בוצעו מגוון רחב של ניסויים בהקשר של רכבים אוטונומיים, כאשר מרבית מנסיעות המבחן של הרכבים  בנהיגה עצמית הוכתרו כמוצלחים במיוחד. יצרניות הרכב המובילות בתעשיית הרכב העולמית, מצויות בשנים האחרונות בתהליכי פיתוח וייצור מתקדמים של רכבים אוטונומיים, כאשר תהליך הפיתוח נעשה באמצעות חברות טכנולוגיה מתקדמות בתחומן, דוגמת חברת מובילאיי הישראלית. על פי הערכות מקצועית בתעשיית הרכב העולמית, עד שנת 2040, שליש מהרכבים ברחבי העולם יהיו דגמים של רכבים אוטונומיים, מה שעשוי להפוך  את חלום הרכב בנהיגה עצמית למציאות של ממש אל מול נגד עינינו.

מערכות רכב מתקדמות

לאורך כל ההיסטוריה של תעשיית הרכב העולמית, הוקדשו משאבים רבים מצד יצרניות הרכב המובילות למטרות פיתוח של מערכות רכב מתקדמות מסוגן שכל אחת מהן נועדה להפוך את חווית הנהיגה של כל אחד ואחת מאיתנו לנוחה יותר ובטוחה הרבה יותר. לאורך השנים, פותחו עשרות מערכות רכב שלכל אחת מהן תפקיד אחר במהלך הנסיעה, מחלונות חשמליים, דרך כריות אוויר ועד לטכנולוגיות מתקדמות כגון בקרת שיוט וכדומה. בשנים האחרונות, מושם דגש על פיתוח מערכות מידע רב תחומית לכלי הרכב, כאשר מערכות אלו עתידות משולבות כבר היום ברכבים החשמליים והן עתידות להיות משולבות גם ברכבים האוטונומיים. מערכות מידע אלו אמורות לשלוט על כלל המערכות בכלי הרכב המודרניים והעתידיים והן נועדו להפוך את חוויית הנסיעה ו/או  הנהיגה לאינטראקטיבית וחכמה יותר.

בנקודה זו חשוב לציין שחלק ממערכות הרכב המתקדמות שהחלו את דרכן כמערכות חדשניות בתעשיית הרכב העולמית, הפכו עם השנים למערכות סטנדרטיות בכל סוגי הרכבים, וביניהן, מערכות בלימה אוטומטיות ומערכת למניעת סטיה מנציב הנסיעה. בשנתיים הקרובות, אנו צפויים לכניסתן של מערכות מתקדמות לסטנדרט הכלל עולמי בתעשיית הרכב, וביניהן, מערכת לזיהוי מצבו הבריאותי והקוגניטיבי של הנהג, מערכת למניעת שכיחת ילדים ברכב ועוד.