מאפיינים חשובים של רכב משפחתי

רכב משפחתי

מאפיינים חשובים של רכב משפחתי

רכבים משפחתיים למעשה קטגוריית רכב שנועדה לסווג סוג מסוים של רכבים המותאמים ומיועדים לצרכי נסיעה משותפת של כל בני המשפחה. רכבים אלו מופיעים בדרך כלל במרכב מסוג האצ'בק או סדאן, אך בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית בדגמי מיניוואן, סטיישן וקבריולה גם בקטגוריית הרכבים המשפחתיים.

קטגוריית הרכבים המשפחתיים – מה חשוב לדעת?

קטגורית הרכב המשפחתי מסווגת ל-4 תתי קטגוריה הכוללים בין היתר את כל הדגמים של הרכבים המשפחתיים הקטנים יותר המותאמים למשפחות עם ילד אחד או שניים, את כל הדגמים של הרכבים המשפחתיים במרכב סדאן המתאפיינים ב-תאי רכב נפרדים כולל תא מטען אחורי, תא נוסעים ותא מנוע קדמי, את כל הדגמים של הרכבים המשפחתיים במרכב מסוג האצ'בק הכולל בתוכו תא מטען שאינו מופרד מתא הנוסעים ואת כל הדגמים של הרכבים המשפחתיים מסוג סטיישן הכוללים בדרך כלל רכבים בעלי 5 דלתות ללא הפרדה בין תא המטען לתא הנוסעים. לצד תתי הקטגוריות הנ"ל, תוכלו למצוא גם דגמים שונים של מיניוואנים משפחתיים המיועדים למשפחות בהרכב של 7 עד 9 נפשות, וזאת לצד דגמי SUV הנחשבים בשנים האחרונים לרכבי השטח המשפחתיים הפופולאריים ביותר בישראל עם מרחב פנים גדול יותר ותחושה יוקרתית. דגמי ה-SUV, מיועדים אומנם ל-5 בני משפחה, אך הם מאפשרים לכל משפחה ליהנות מכל העולמות, גם רכב משפחתי בטיחותי לנסיעה בתוך העיר וגם רכב שטח מומלץ ובטוח לטיולי שטח בתנאי שטח משתנים.

שיקולים חשובים בבחירת רכב משפחתי

בחירת רכב משפחתי כזה או אחר, חשוב שתעשה בהתאם למערכת שיקולים המשקללת בתוכה את כל המאפיינים החשובים של הרכב המשפחתי, וביניהם:

  • גודל הרכב –  רכבים משפחתיים אמורים לשרת את כל בני המשפחה, ולכן, בחירת רכב משפחתי חשוב שתעשה בהתאם לגודל הרכב ומספר הנוסעים על פי מספר הנפשות במשפחה. כמו כן, חשוב להתייחס למספר וגיל הילדים על מנת לבחור את תצורת וגודל הרכב המשפחתי הנכון ביותר עבורכם. במקביל, חשוב להתייחס גם לגודל תא המטען ולוודא שהוא יכול להתאים לכל הציוד אותו אתם צריכים לאחסן בן במהלך הנסיעות המשפחתיות שלכם.
  • מושבי הרכב –  המושבים ברכב המשפחתי חייבים להיות מותאמים למספר בני המשפחה, כאשר בחירת גודל ותצורת המושב מומלץ שתעשה בהתאם לגילאי הנוסעים ומבנה גופם. במידה ואתם נדרשים להסעת תינוקות ופעוטות יש לוודא שהסלקל מורכב בקלות ונוחות על גבי אחד מהמושבים האחוריים בתא הנוסעים. כיום, תוכלו ליהנות מיותר ויותר דגמים של רכבים משפחתיים בהם מושם דגש על תא נוסעים מרווח, כאשר הגודל הממוצע של רכב משפחתי נע כיום בין 4,5 ל-4.8 מטרים.
  • מערכות בטיחות – רכבים משפחתיים מתאפיינים בכך שהם מאובזרים במיטב מערכות הבטיחות הקייות, וביניהן, מערכת ABS למניעת נעילה בבלימה, מערכת ESC למניעת החלקה, מערכת כריות אוויר ומערכות בטיחות נוספות המגבירות את יכולות השליטה על הרכב בהתאם לסיטואציות הנהיגה עימה אתם נדרשים להתמודד במהלך הנסיעה. ככל שתשקיעו בבחירת רכבים משפחתיים בהם משולבות מערכות בטיחות מתקדמות מסוגן, כך תוכלו לשפר את חוויית הנהיגה הבטיחותית שלכם כאשר אתם נוסעים לבד או ביחד עם כל בני המשפחה.