כיצד לצמצם את ההוצאות על הדלק?

חסכון בדלק

כיצד לצמצם את ההוצאות על הדלק?

עלויות הדלק מכבידות עליכם? זה הזמן לאמץ מספר כללים אשר יסייעו גם לכם לצמצם את ההוצאה החודשית על הדלק.

עלויות הדלק בישראל הן מהגבוהות ביותר בעולם, וזאת לנוכח הימצאותו של מס בלו על כל ליטר דלק אותו אתם צורכים. מעבר לכך, חשוב לציין שמחירי הדלק בישראל צמודים למחיר הנקוב על חבית נפט, דבר המשפיע על מחירי הדלק בישראל אחת למספר חודשים, וברוב המקרים, לא לטובת המתדלקים…

אם כך, כיצד ניתן לצמצם את ההוצאה על הדלק?

לפניכם, מספר כללים וטיפים חשובים אשר יסייעו גם לכם לצמצם את ההוצאה על הדלק:

  • הפחיתו את מהירות הנסיעה שלכם – נהיגה במהירות ממוצעת של 90 קמ"ש, במקום מהירות גבוהה מ-100 קמ"ש, תסייע לכם להפחית כ-20 אחוז מצריכת הדלק הממוצעת, ולאורך זמן, תמצאו את עצמכם מוציאים פחות כסף על הדלק מבלי לוותר על נסיעות. חישוב משוער של החיסכון הכספי רק מהפחתת המהירות ל-90 קמ"ש, יאפשר לכם לחסוך בין 1,200 ל-2,400 שקלים בשנה שהם בין 100 ל-200 שקלים מדי חודש!
  • רוקנו את תא המטען מציוד מיותר – תא המטען של הרכב שלכם אינו מחסן, ולכן, אין כל צורך לאחסן בו ציוד מיותר דוגמת: ארגזי כלים, מוצרים לים, אביזרי ניקוי וכדומה. בכל הנוגע לצמצום ההוצאה על הדלק, חשוב לציין שתא מטען עמוס בציוד גורם לרכב לצרוך יותר דלק בכל נסיעה, כאשר החיסכון הממוצע נע בין 600 ל-800 שקלים בשנה כאשר תא המטען שלכם ריק או שנמצא בו ציוד מינימאלי בלבד.
  • בדקו לחץ אוויר בגלגלי הרכב – צמיגי רכב אשר אינם מנופחים בלחץ האוויר הנדרש על פי הוראות יצרן, מסכנים את בטיחותכם וגם גורמים לבזבוז מיותר של דלק. במידה ותקפידו על בדיקת לחץ אוויר תדירה ועל ניפוח הצמידים על פי הוראות יצרן, תוכלו לצמצם את צריכת הדלק שלכם בכ- 10 אחוזים ואף יותר, ובחישוב כספי זה למעלה מ-1,200 ₪ בשנה או 100 ₪ מדי חודש.
  • הימנעו ככל הניתן מנסיעות קצרות כאשר המונע קר – הימנעות מנסיעות קצרות מהווה הזדמנות מצוינת עבורכם ללכת קצת ברגל ולשמור על הכושר הגופני, ומעבר לכך, לחסוך גם בדלק. בנקודה זו חשוב לציין שצריכת הדלק של מנוע קר גבוהה באופן משמעותי מצריכת הדלק במצבים בהם מנוע הרכב נמצא בטמפרטורת עבודה, ולכן, מומלץ גם לחמם את המנוע לפני שמתחילים בנסיעה בעיקר בבוקר ובימים קרים במהלך חודשי החורף.
  • טפלו ברכבכם בהתאם להוראות היצרן – טיפולי רכב חיוניים אומנם לשמירה על המצב המכני של הרכב, אך הם לא פחות משמעותיים גם בהקשר של צריכת הדלק. כמו כן, בכל טיפול רכב גדול, אחת לשנה לערך, אנו ממליצים לכם לבצע בדיקה ממוחשבת לאיתור תקלות וליקויים במערכת הדלק.
  • נהיגה מתונה ונכונה – נהיגה מתונה תאפשר לכם לחסוך קרוב ל-30 אחוזים מצריכת הדלק, כאשר הנהיגה המתונה כוללת בין היתר: האטה הדרגתית לפני צומת או רמזור, שימוש מינימאלי ככל הניתן בבלמי הרכב, האצות מתונות ונסיעה ממוצעת של 90 קמ"ש.

כל אחד מהטיפים והכללים הבאים, יכול לסייע גם לכם לצמצם את ההוצאה על הדלק, מבלי לוותר על אף נסיעה אותה תכננתם.