רכישת רכב חשמלי – המדריך המלא

רכב חשמלי

רכישת רכב חשמלי – המדריך המלא

שוק הרכב החשמלי גדל משנה לשנה, ועל פי הערכות מקצועית, כבר בשנת 2023, שוק הרכבים החשמליים יתפוס נתח של 7% מכלל הרכבים בישראל. אם גם אתם מתעניינים ברכישת רכב חשמלי, זה הזמן לדעת יותר על רכבים חשמליים.

סוללת הרכב

סוללת הרכב ברכבים חשמליים מהווה את המרכיב היקר ביותר ברכב עצמו, כאשר עלות החלפתה נעה בין 50 אלף בדגמים "העממיים" יותר לבין 150,000 ₪ בדגמים היוקרתיים יותר. יחד עם זאת, חשוב לציין שכל יצרניות הרכבים החשמליים מעניקות אחריות מלאה על הסוללה לתקופה של עד 8 שנים או עד 150 אלף ק"מ. בשלב זה, חשוב לציין שהאחריות תקפה אך ורק במצבי כשל של הסוללה ו/או במקרים בהם קיימת דעיכה מתמדת של השימוש בסוללה על לרמה של 70% מנפחה.  כפועל יוצא מכך, חשוב לציין שהאחריות המוענקת על ידי יצרניות הרכבים השונים, אינה תקפה במקרים בהם הסוללה נפגעה כתוצאה מנזרק חיצוני. כמו כן, חשוב לציין שהמחיר על סוללות הרכבים החשמליים עשוי לרדת במהלך השנים הקרובות, כך שבמקרים של החלפת סוללה ברכב אותו אתם רוכשים כיום, תדרשו לשלם הרבה פחות מעלות הסוללה כיום.

בכל הנוגע לטווח הנסיעה של סוללת רכב חשמלי, חשוב לציין שטווחי הנסיעה מושפעים באופן ישיר מאופי הנהיגה ומאופן השימוש במערכת המיזוג של הרכב. כל עוד תקפידו על נהיגה מותנה במהירות ממוצעת של 90 עד 105 קמ"ש, תוכלו ליהנות מטווחי נסיעה בהתאם לנתוני היצרן, אך אם אתם נדרשים לנסיעה ממושכת בעליות או שתנהגו במהירות ממוצעת של 120 קמ"ש ויותר, טווח הנסיעה המוגדר על ידי יצרן הרכב יפחת באופן משמעותי ובמקרים מסוימים טווח הנסיעה המקסימאלי יעמוד על חצי מהטווח המוגדר על ידי היצרן.

טיפ קטן – גדול:  כאשר אתם מתלבטים בין מספר דגמים של רכבים חשמליים ברמות אבזור ומחיר משתנות, אנו ממליצים לכם ללכת על הדגם המספק לכם את גודל הסוללה וטווח הנסיעה הגדול יותר.

משך ואופן הטעינה

אחד מהשיקולים המרכזיים ברכישת רכב חשמלי קשור למשך ואופן טעינת הסוללה. כיום, הרכבים החשמליים המשווקים בישראל מסווגים לרכבים חשמליים עם משך טעינה מינימאלי של 4 שעות לצד דגמים המצריכים טעינה ממושכת של עד 12 שעות בכדי שהסוללת הרכב תוטען במלואה. כך או אחרת, כאשר אתם רוכשים רכב חשמלי חשוב לבחון את כל נתוני הסוללה, וביניהם: סוג הסוללה וגדולה, וזאת לצד האפשרויות העומדות לרשותכם להקמתה של תחנת טעינה ביתית בעלות של החל מ-2,000 ועד 10,000 ₪ בממוצע. כמו כן, חשוב לבדוק את מספר עמדות הטעינה המצויות באזור מגוריכם ובמסלול הנסיעה היומיומי שלכם.

מסגרת התקציב העומדת לרשותכם

בדומה לרכישת רכבי בנזין חדשים או משומשים, גם רכישה של רכב חשמלי (חדש או משומש) היא פועל יוצא של מסגרת התקציב העומדת לרשותכם, כאשר העלות הממוצעת של כל הדגמים גבוהה מהעלות הממוצעת של רכבי בנזין. יחד עם זאת, חשוב לציין שקיימים דגמים שונים של רכבים חשמליים בעלויות משתנות בהתאם לקטגוריית הרכב החשמלי המועדפת עליכם והרצויה לכם, לרבות, רכבים חשמליים משפחתיים, רכבים חשמליים יוקרתיים, רכבי שטח חשמליים וכדומה.